lördag 10 december 2011

Catfight


Flinta (den röda katten) är en riktigt kaxmupp. Han och grannkatten satt igår
på våran stenmur, och vrålstirrade på varandra. Tillslut började Flinta hotfullt
gå mot grannkatten, som la sig och väste. Jag han ta några dåliga bilder med
teleobjektivet. Sen tyckte jag att striden var över. Så jag skrek till dom från dörren.
Grannkatten blev livrädd och sprang iväg. Flinta fattade nada, och sprang därefter
efter grannkatten. Jag hoppas grannkatten klarade sig utan allt för många rivmärken.
Jag gjorde mitt bästa i alla fall, för att avleda striden.

Nu är pass 2 avklarat av 4. Är lite trött i ryggen, och vrålhungrig!
Jag tror jag svimmar snart. Idag shoppade jag faktiskt  två koftor på Cassels.
329 kr för två riktigt fina koftor. Inte illa. Kommer bilder (kanske) i morgon.
Nä, nu dör jag snart, allvarligt!

Inga kommentarer: