fredag 18 maj 2018

Bröllop

Bröllop i vilda västen

Fast i varandra

Bild på mig och Robin, tagen av min syster Malin

Farfar tog ledigt från ladugården för en hel helg (har aldrig hänt, typ) och Robin tyckte om champagnen

Jag vet inte hur jag ska hinna med allt, men jag gör mitt bästa.

Förra helgen var jag helt ledig tredje helgen på raken. Kändes väldigt konstigt kan jag säga.
Vi åkte på fredagen till Halmstad för att fira min kära faster och hennes Johan.
På inbjudan stod det Logfest, men vi hade våra misstankar på vad som skulle kunna ske.
Jodå, vi hade rätt.... dom gifte sig. Vi känner våran Mia alldeles för väl.
Samtidigt kunde vi inte vara helt säkra. Skönt att vi inte missade det.

Det var en lättsam och mysig vigsel i deras trädgård, uppe på kullen bakom huset.
Cowboyhattarna på och även en präst som gick in för temat. En väldigt rolig präst.

Sen efter vigseln som snabbt var över gick vi ner till logen och minglade och grattade brudparet.
Alla vart nog väldigt förbluffade av överraskningen, ja förutom vi ölänningar.
Det var för många tecken talade för att. En personlig inbjudan på posten, och tvunget att farfar skulle
med. Ständigt jagade på telefon av Mia, om vi kom eller inte. (sötis).
Sen har dom ju varit tillsammans ett tag, och att slå upp en logfest bara sådär med en så fin inbjudan.
Nja, vi ölänningar brukar bjuda in varandra via telefon när det bara gäller en liten fest.

Det blev sedan en kväll med massa god mat (buffe) och en god "bröllopsbakelse".
Liveband som spelade så golvet gungade och hörseln blev bedövad.
Brudpar som dansade med oss gäster och fick upp även dom mest ofrivilliga dansarna.

Robin har nu efteråt gjort klart att han vill göra typ samma sak på sitt bröllop.
En sak står ändå klart. Min kära, söta faster och gulliga Johan hade verkligen tur med vädret.
Hela helgen var solig och med en temperatur mellan 19-27 grader.
Det ända jag önskade så här efteråt, det är att jag hade lagt lite tid på att få håret lite mer
i ordning. Än min vanliga kalufs.

Inga kommentarer: