tisdag 14 februari 2017

Kärlekens dag

Idag har jag fått vara lite smått ledig.
Har jobbat hela helgen och även mina så kallade "lediga" dagar. Så idag fick jag äntligen lite
sovmorgon fram till 7.30. Egentligen blev jag tillsagd att inte alls komma idag, men
efter en natt med dålig sömn pga min dunderförkylning. Så gick jag ändå upp.
Vi skulle ha dräktighetsundersökning idag också och det ville jag absolut inte missa.
Tyvärr gick det inte helt bra. 9 dräktiga av 14.. Några fick bli kvar till nästa gång
då seminören inte kunde säga säkert om dom var dräktiga eller inte. Jag hade hoppats på
bättre resultat.

När jag väl kom hem så fick jag chansen att fixa till naglarna.
Höll på ett bra tag. Men jag är såååå nöjd. 
Det är väl det ena hjärtat på "accentfingret" som jag inte blev nöjd med (Det undre hjärtat 
på bilderna nedanför).

Jag är så glad att jag har kommit på tekniken på hur man ska stämpla nu. 
Innan hade jag problem med att färgen/mönstret inte ville fastna på stämpeldynan.
Efter lite efterforskning kom jag fram till att jag höll skrapan 70-90 grader när jag 
skrapade bort överflödig lack. När jag egentligen skulle hålla skrapan i 45 grader. 
Så idag fastnade mönstret alla gånger. 
- Snacka om lycka!
Jag som trodde att jag hade köpt 10 stycken värdelösa mönsterplattor från USA.
Det var verkligen tur att jag inte slängde dom (som jag tänkte ett tag).

Ikväll blir det nog lugnt här hemma. Robin kom precis hem med en liten present till mig.
Ett hjärta av trä som han hade sågat ur. Jag blev så otroligt överraskad och glad.
Jag hade ju inte räknat med att få något, då han inte tror på såna här dagar.
Den var lite isig, men den ska nog allt tina upp för eller senare. Så stolt över min gubbe :)
Ha en bra dag allesammans!

Glad alla hjärtans dag!



Inga kommentarer: