söndag 9 oktober 2016

Tjejkväll


Igår höll jag i en liten tjejkväll hemma. Vi bakade chokladbollar, makroner och kladdkaka.
Sen tillverkade vi egna ljus i koppar, medans vi gjorde det fick vi strömavbrott.
Vi som skulle laga mat efter ljusen var klara. Vi fick helt enkelt planera om och började fixa med
våra naglar i stället. Så här på bilden gör vi våra naglar fina.
Tillslut kom strömmen tillbaka och vi kunde göra klart våra ljus.
Till mat blev det hemmagjord gyros och pitabröd.
Vi pratade om drömmar och erfarenheter, problem och uppskattning. Allt mellan himmel och jord
Riktigt mysigt. Vi var alla lite smått trött mot slutet av kvällen och vi alla befann oss i
matkoma efter alla godsaker. Tack tjejer!


Elin sov över hos mig och Robin. Så i morse efter frukost dukade vi upp med godsakerna.
Tittade på en film och mös framför ett av våra hemmagjorda "koppljus".


När Elin sen hade begett sig hem tog jag fram den andra koppen med ljus och satte mig i soffan
ännu en stund. Dom blev jättesöta. Alla fick ta med sig en kopp hem.
- Sabine du glömde din!
Kom inte ihåg vilken du ville ha, men är det någon av dessa koppar på bilden lovar jag att
fylla upp den med nytt stearin.


Nu har Robin stuckit hemhem för en veckas älgjakt. Så jag ska ta och laga mig lite mat.
Sen ska jag nog försöka gå en liten promenad med hundarna som blev kvar hemma.

Kram på er!

Inga kommentarer: