söndag 12 juni 2016

Nytt syprojekt

Idag vaknade jag upp och kände för att damma av symaskinen med ett nytt syprojekt.
Hade många olika idéer på modeller till en klänning eller kjol.
Vilket var väldigt jobbigt, men så tog latheten över.
Jag tog ut mönster efter en cirkelkjol jag redan hade i garderobern. 
Den enda skillnaden var att jag förlängde kjollängden. Med nästan en decimeter.

Nu har jag sytt och funderat. Stå mellan att göra en klänning eller bara låta den vara en
kjol och i stället sy en tillhörande magtröja. Men som sagt har jag inte helt och hållet bestämt
mig. Ena stunden tror jag att jag har det, för att i andra stunden ändra mig.
Robin tyckte den var fin som kjol medans andra tycker att jag ska göra klänning.
Har ju ännu inte sytt en klänning, så det skulle ju vara kul.

Ska se om jag hittar någon passande dragkedja i sömnadsbutiken i morgon. 
Då får vi se om jag lyckas bestämma mig. 



Inga kommentarer: