tisdag 24 maj 2016

Fia 25 år

På bilden till vänster sitter vi i Borgholm i en lite parkliknande plätt.
Här är Fia inne i en "Gyllenetider -period" allt med Per Gessle föll henne i smaken.
Vi sitter där och lyssnar på freestylen som spelar Per Gessle på full hals.

Sommar 2007
Fia är inne i en The Ark- period och vi lyssnade på Ola Salos röst på repeat.
Vi cyklade samma kväll ner till Ekerums camping för att bada och hoppa på hoppkudden.
Jag trodde jag skulle dö på vägen ner då en bil var nära på att köra in i mig. Jag hade heller inga bromsar
på cykeln vilket gjorde det hela ännu mer otäckt. Men här är jag nu.
Hösten 2007
Här sitter vi i pappas L200 (pickup) och vi kollar in det nya betet som han då hade köpt.
Men vi satt mest i bilen och fjollade oss framför min gamla kompakta kamera.
Utanför föll löven i alla höstens färger, det var magiskt.


Fia och jag har varit vänner sen förskolan. Vilket skulle betyda snart 20 år.
Vi haft våra ups and downs. Vi var som barn väldigt osams större delen av tiden.
Men konstigt nog blev vi alltid vänner i slutändan. Hur mycket vi än spottade och fräste på
varandra. Ju äldre vi blev desto mer tror jag vi börjar förstå varandra.
Vilket slutade i att vi inte alls bråkar längre. Vi kan vara oeniga i vissa frågor, men
man ska ju inte alltid tycka likadant. Vilket är en sak vi nu har förstått.
När detta magiska händer så kopplar man av bättre med varandra. Vi började fjolla
oss på lika villkor. Skämde bort oss offentligt och skrattade sen hysteriskt i ett hörn.

Vi bor långt ifrån varandra. Men inte längre än att ett telefonsignal kan nå en.
Nu är du 25 år min älskade Fia. Tiden bara springer iväg, men du är lika ung i själen
som var för 9 år sen. Oavsett vart du är i världen, vilka motgångar vi än får.
Jag kommer nog med största sannolikhet alltid vara din vän. Du kommer i alla fall alltid vara min.

Nu fyllde Fia år i fredags, men bättre sent än aldrig :-)

Love you girl!

Inga kommentarer: