tisdag 8 september 2015

Premiär för andjakt

Igårkväll var Robin, pappa och jag på andjakt för första gången i år. 
Det var en riktigt fin kväll och vi höll så klart tummarna på att vi skulle få skjuta något.
Jag ville ju ha min andstek.
Det är så vackert på kvällen i skymning, speciellt när man är på en så vacker plats som vi var på.
Östersjön på våran vänstra sida och solnedgången på den högra. Magiska färger på himlen och
en fyr som står och blinkar ensam på sin udde. Det var den utsikt jag bevittnade i nästan 2 timmar.

När vi sen började bli lite otåliga och jag lekte med kameran. Storjägaren (min käre sambo)
slappnade av. Då hände det så klart. En ensam gräsand flög över våra huvuden.
Ingen av oss han reagera i tid och han fick fint flyga vidare. Skrattandes åt våran ouppmärksamhet
tog vi upp jakten och väntade på nästa. Vilket dröjde ett bra tag. När det sen började bli mörkt, och
bara ljusets spegelbild i vattnet gav oss tillräckligt med ljus för att kunna se. Då började vi
undra om vi överhuvudtaget skulle få oss en fågel. Zebbe (hunden) lufsade runt otåligt väntade på
att ett hagelskott skulle vina i luften. Då händer det. Robin får syn på en fågel och med två skott 
lyckas han få ner den. Zebbe kommer till vår undersättning och hoppar i det kalla mörka vattnet.
En stund senare kommer ytligare två till och dom tar Robin ner.

Vi åker hem med en lycklig storjägare och hund. Jag och pappa var bara glada att få komma ut
och att vi faktiskt fick med oss hem något. Så nu ska min käre sambo ta tillvara på dessa,
och sen ska vi kalasa på detta en kväll.

Nu ska jag sticka iväg på jobb. En ny dag och jag börjar bli sen. Ha det bäst!








Inga kommentarer: