onsdag 17 juni 2015

En dag som inte blev som den var tänkt


Idag är jag jättetrött. Höll på att somna i "gropen", ståendes. Det är inte kul att ha ett
så fysiskt jobb och vara så trött att man knappt vill stå. Som tur jobbade jag inte så länge idag.
Har varit inne i stan med Robin som skulle få sin laserbehandling för ögonen. Bara att dagen
inte blev som vi hade tänkt oss. Inte för Memira heller. Något strulade med maskineriet så
dom fick lov att hämta hem en ny från Tyskland. Efter att ha väntat några timmar fick Robin gå
på gratislunch (jag fick betala min). Så klart blev det Zorbas. Gott men nu har man haft lite ont i
magen i 11 timmar. Tål inte flåttig mat men det är ju så gott. Sen tar man tyvärr för mycket också.

I alla fall.... vi kom tillbaka senare till memira och få veta att vi får komma tillbaka
senare på kvällen kl. 20.30. Om allt funkade. Så vi drog hem och sov.
Det var länge sen jag var så trött att det kändes som om sängen slukade en. Det var så skönt!

Nu är vi hemma igen efter andra rundan till stan, och Robin mår bra.
Nu ska vi hållas vakna fram till midnatt. Han ska ha bedövningsdroppar varje halvtimme,
så det är lite pyssel. Tur att jag har kvällspass i morgon.
Eftersom han måste blunda och får inte somna, så håller jag honom sysselsatt med musikquiz
på spotify. Blir en del dansband. Vi har så olika musiksmak han och jag.

Jag hoppas ni har haft en bra sommardag, trots regnet som kom nu till kvällen.
Men regnet behövs trots allt :)

Kram på er!


Inga kommentarer: