måndag 25 maj 2015

Lugnet efter stormen

Helgen har varit fullrulle. Blev 19 timmar jobbande igår. 
Började förbereda mjölkningen kl 3.40 och gick inte hem fören klockan 23.30
Så äntligen är första skörden inne.

Idag gick jag inte upp fören klockan 10. Sängen var grymt skön, och nacken min var så stel 
efter att ha tittat mycket bakåt i traktorn hela helgen. Så egentligen hade jag velat ligga kvar
där. Men jag skulle bli tvungen att gå upp i slutändan, så jag pallrade mig upp i alla fall.
"Bakade baguetter", åt frukost, fixade kyckling/skinksallad, bytte ut syrenerna på bordet,
solade på altanen och tillslut det jag hade väntat på hela förmiddagen. Picknick.

Vi åkte till Lovisatorpet och åt min sallad och baguetter. Elin och Peter hade med sig 
godfikan. (Jag hade då inte börjat med viktväktarna) men nu har jag öppnat upp mitt konto igen.
Det kan tyckas vara en dålig tid på sommarn (då man vill njuta av allt) att gå ner i vikt.
Men jag tror att början och slutet av året är värre. Det är så mycket högtider! Då äter man ju som 
mest. Varför jag nu vill börja med det här igen. När jag inte riktigt lyckades förra gången.
Jag väger ändå rätt okey, men jag har börjat äta så mycket onyttigt igen. Tid och otid.
Jag kan inte kontrollera det. Utan behöver verkligen ha den funktion VV har. Där man måste
skriva upp och på så sätt se hur mycket jag har fått i mig. Jag vet att självdisciplin är billigare,
men den funktionen har hängt sig på mig. Den funkar helt enkelt inte. Tur att VV hade en jätterabatt
just nu (fram till i morgon).

Nä, nu skulle jag tydligen åka och handla. Bye bye 




Inga kommentarer: