onsdag 4 februari 2015

Fullt upp här och där

Snickerdoodles

Hinner inte blogga så mycket längre. Jag har några projekt på gång.
Ett av dom tar mycket tid. Nej, jag tänker inte berätta vad det är jag håller på med.
Men snart är det klart och levererat till den det gäller. Då kan ni få se. Kan säga att jag är
rätt stolt över min skapelse, även om den har sina defekter. Jag anser att det bara gör den mer
personlig och charmig. Nu har jag nog gjort er bra nyfikna.

Dessutom är det inte lätt med att hålla igen på godsaker, när jag hela tiden har lust att baka.
Tur att jag ändå är rätt duktig på att träna. Var på gymmet idag efter jobbet. Blev en timmes
träning. Tänkte kanske ta en sväng dit i morgon igen, om jag orkar. För i morgon ska vi lönna
kroppkakor på loftet med bondbrudarna. Av erfarenhet brukar man vara väldigt mätt efter sånt.

Måste berätta en rolig sak också. Skratta åt mig om ni vill. Jag gör det.
Åkte till min bilverkstad idag, för att köpa motorolja. Varför råkar det alltid vara samma
söta kille bakom disken när jag tittar in? I alla fall hjälpte han mig hitta den olja jag skulle ha.
När allt väl är betalt och han räcker mig min påse, så ge han mig en (nästan) flirtig blink.
Jag höll nästan på att ramla av skratt. Mest för att det såg så jäkla sött ut, och det var lite
komiskt på samma gång. Jag fick koncentrera mig sen att inte gå in i något, när jag väl gick ut.
Såna där spontana saker kan jag leva på ett bra tag.

Inga kommentarer: