onsdag 26 november 2014

Snobben hemma och jag med

Anmälde mig igår kväll sjuk. Bara för att jag måste lära mig ta det lugnt när jag inte mår
bra. Man blir ju inte direkt kryare.
Så idag är jag hemma, kände mig mycket bättre i morse, ingen märkvärdig huvudvärk.
Men nu när jag har hållit i gång med julklappsinslagning och fotograferat lite när jag
släppte ut hundarna i morgonfrosten. Så är jag rätt trött och slut igen.
Jag kan verkligen inte ta det lugnt!

Så nu ska jag fika lite, och sen blir det nog att kura ihop mig i sängen eller något.
Dricka vatten, en massa vatten måste jag dricka. Har gått ner 1,5 kg på två dagar.
Så jag funderar allvarligt att köra på i den här takten, men frisk gärna.
Har börjat räkna lite kalorier. Inte så där avancerat och precis, men med det i bakhuvudet.
Så mitt småätande är ju borta, och dessutom har jag inte bakat på ett tag.
Vilket troligtvis har varit den stora boven för framgång. 

Dessutom sa Robin igår att vi ska snåla lite när det gäller mat den här månaden. 
Inte en massa onödigt, och försöka använda det vi har hemma så långt det går. 
Bara för att se om det går och hur mycket vi sparar.
Så matlistor och strikta inköpslistor. Men det betyder inte att jag kommer köpa det billigaste
som finns i mat väg. Nej, jag är väldigt mån om våra svenska bönder och svenska företagare.
Så jag ska försöka fortsätta med det. Man får helt enkelt börja prioritera. God kvalitet mat före
godsaker och saker man redan har.

Men en ny dammsugare har vi äntligen skaffat. Efter att ha varit utan en fungerande 
dammsugare i två veckor. Behöver jag säga hur skitigt det var på golvet?! Tur att jag ha
haft sopborste och skyffel i alla fall. Nu är den 24 åldriga klumpen i garaget på väg till 
återvinningen när som helst. I stället har vi en liten, lätt, smidig och söt röd dammsugare i stället.
Aja, fika var det jag skulle göra. Bye bye








Inga kommentarer: