måndag 27 oktober 2014

Vad händer egentligen?


Har jobbat helg nu, och det gick väl rätt bra faktiskt. Inget som krånglade mer än
skarpa 3 någon gång ibland, och fodervagnen som tycks mata ut foder för fort.
Efter tre morgonpass i rad trodde jag att jag skulle "knölsova" genom hela natten.
Nej då, det kan jag ju drömma om, dagdrömma. Vet inte när det var sist jag sov en hel natt genom.
Troligtvis innan mamma och pappa gav sig iväg i onsdags.

Jag vaknar upp flera gånger om natten, för det minsta lilla eller utan anledning.
Sen ligger jag och vrider som en galning tills jag äntligen somnar. Det börjar bli jobbigt.
Skulle legat kvar i sängen en stund till om jag hade känt mig trött, men det gör jag inte.
Så i stället gick jag upp nu, trots att det kommer straffa sig i morgon i stället.

Kvällspass väntar mig idag. Tänkte låta Sebbe sköta morgonpasset, och åker ner och hjälper
honom sen vid 11 idag. Ser fram emot helgen och framför allt till torsdag, då mamma och pappa är tillbaka. Utvilade hoppas jag.

Förutom sömn problem har jag/vi ett mus problem. Som säkert någon av er har läst
på facebook. Jag har dock inte nämnt att jag dammsugade upp en i lördags. Hittade äcklet
bland bestiklådorna. Försökte döda den, men det gick inte. Stackaren var rädd, det förstår jag.
- Jag ville ju döda den! Tillslut tog jag dammsugarn, sög upp den och kastade påsen i soptunnan.
Så den kan ju fortfarande leva. Har tappat räkningen på hur många vi har tagit sen i torsdags.
Troligtvis 9 stycken. Låter kanske inte som så många, men 6 stycken var första dygnet.
Sen har dom kräken lärt sig att sno betet utan att fällan slår.

Nä, nu ska jag äta frukost. Ni får ha det så bra^^ kram på er!

Inga kommentarer: