söndag 19 oktober 2014

Tråkigt väder!


Har suttit inne hela dagen, och det börjar bli väldigt tråkigt faktiskt.
Men jag har heller ingen lust att bli dyngsur, för det blir jag om jag går ut.
Fast det skulle ju göra dagen mindre grå kanske, Kanske ska gå ut med inställningen att jag ska
bli blöt. För då är det ju mer okej och roligt.
Önskade jag hade ett par gummistövlar nu faktiskt. Hoppa i några vattenpölar hade faktiskt
livat upp dagen lite. Synd att det inte finns så många vattenpölar i den här byn.... och jag
vill inte bli tagen på bra gärning. Vad skulle grannarna säga!? 

Kanske ändå ska utmana vädret lite, och slänga på regnstället, och gå en liten promenad.
Fast hundarna lär bli sura på mig om jag går själv. För jag tycker inte om en massa blöta
hundar i huset. Speciellt inte när en av dom har fått en dålig ovana att lägga sig på mina kläder
på stolen.

Nä, så gör vi. På med regnkläder och ut en sväng. Ha det bra i höstrusket, och råkar ni kör
förbi i H-torp, och ser en galning i turkosskrikig regnjacka. Så är det bara jag som fångar några
regndroppar. Ha det bäst!

Inga kommentarer: