fredag 11 januari 2013

Min dag


En massa snö har kommit, och kommer att komma.
Paxa är lycklig i alla fall. Hon älskar snö, och för en gångs skull följde hon med mig
hem. Det gjorde hon inte igår och i förgår. Vet inte varför hon inte ville det.
SÅ äntligen är hon hemma igen.

Är ledig idag "egentligen", men fick rycka in i morse klockan 4.00,
 när jag sov som bäst. Pappa fick lov att rycka ut för att snöröja, och då ville han om
jag kunde och ville, att jag skulle hjälpa mamma med mjölkningen.
 Eftersom jag är snäll, och vet att pappa alltid ställer upp för mig (om han kan).
Gick jag snällt med om att hjälpa till när vi var
underbemannade. Elin har ju som jag ledigt idag, och Drängen hade tagit sig
olägligt ledigt. Vilket strular till det när man måste göra andra saker, än det man
normala fall måste göra.

Kom hem sen vid 9.30 och fick lov att skotta upp våran uppfart. Vilket slit, men
jag försöker se det positivt. Jag får kanske lite armmuskler och motion om jag ahr tur.
Nu har jag sovit ett bra tag, och vart ute och fotograferat lite i ovädret.
Skottat upp uppfarten ännu en gång och hämtat posten.
- Och nu är jag jäkligt hungrig!

Inga kommentarer: