lördag 26 januari 2013

En "bläig" dag i ens liv

 Morgonsol
Lunchsol
 
Hade sett fram emot den här lediga dagen. Åka till IKEA och köpa ramar till mina
förstorningar, som nu är hemma. Fattas bara två och dom skulle jag hämta ut idag.
Har bråttom iväg så att inte hela dagen skulle blir förstörd.
Skjutsar Paxa hem till Fina och Joppe, och resten av min sjuka familj.
Letar igenom IKEA som en tok, hittar det jag vill ha och går till snabbkassan.
Väl när jag ska betala... ja vart är plånboken?
- Ja just det ja, jag plockade ju ur den från den här väskan, och stoppade den i den andra
väskan. Eftersom jag annars skulle säkert glömma plånboken. Eftersom den andra
väskan använder jag oftare. Hjälpte ju inte mig direkt den här gången.
 
Aja, lämnar tillbaka allt och tänker då får jag väl åka hem tomhänt. Jag kan ju ta ut
förstoringarna i alla fall.
- Nä just det ja! "PostenLappen" är ju hemma. Så inget ärende fick jag gjort idag.
Eftersom jag ska på inflyttningsfest ikväll och Sandra. Så orkade jag helt enkelt inte
köra över bron en gång till. Få se om jag hinner tajma in det senare ikväll, när man
ändå ska över bron, igen.
 
Det börjar helt enkelt gå utför, för mig.


Inga kommentarer: