lördag 29 december 2012

Stan


Idag var Robin och jag en sväng på mellandagsrean. Hittade jag något?
- Nej.
Köpte jag något?
- Ja, två flaskor Flux för totalt 119 kr. Nu ska vi sköta våra tänder.
Kan säga att jag har känt mig väldigt kräsen när det gäller kläder på senaste tiden.
Har köpt det jag vill ha kanske. Känner inget behov att köpa något just nu.

Åt ute gjorde vi för en gångs skull. Det var ett tag sen. Kinabuffe blev det idag.
Fast om vi valde rätt vet jag i tusan. Skulle kanske tagit Zorbas i stället.
Men man måste ju ändra sina vanor ibland.
Robin har varit varit hård mot mig idag också. Igårkväll hade jag en deppkväll.
Kände mig hur fet som helst, och hade gått upp en massa!
Sa till Robin att han skulle se till att jag inte åt en massa godsaker hela tiden,
till och från. Ja, jag är duktig på att bryta mina löften, men han är duktig...
Fast jag är duktig på att roffa åt mig en bit godis, när han inte ser.
Men det märker han ganska snabbt och skäller ut mig.

Jag kan inte räkna med att han ska se till att jag håller mig borta från godsaker.
I slutändan är det bara jag som kan se till att jag låter bli....
- Men godis är så goooooooott!

Inga kommentarer: