måndag 31 december 2012

Boring

Ensam hemma igen, med två hundar. Det regnar även idag ute och är allmänt
trist. Hade varit sugen på en promenad, men motivationen sjönk när jag fick dessa
regndroppar i ansiktet. Baka gjorde jag igår.

Känner mig sugen på att dansa. Röra på kroppen lite. Vill vara bland folk.
Höra rösterna och skratten. Nä, så verkar det inte bli idag.
Har bara 57 minuter kvar på Spotify, och dom vill jag tyvärr inte slösa bort.
Inga polare på nära håll att besöka ikväll heller.

Jag älskar Robin och det är klart att vi kommer att ha det trevligt, och gott ikväll.
Jag hade dock velat umgås med folk. Nyår är ju ändå en typisk tid på året då man
träffar vänner och umgås. Jag behöver komma ut och röra på mig,
och se mig om. Jag har väl hamnat i en jobbig svacka just nu.
En svacka som innebär att jag är rastlös, uttråkad och trött. Vilket är en jobbig
kombination. Synd om Robin som måste stå ut med mig.

Ikväll blir det exotisk fläskytterfile med ris (för att jag glömde köpa potatis förut),
och till efterrätt blir det Cheesecake-kladdkaka. Våran underhållning blir ICE AGE 4,
och kanske en liten dans i vardagsrummet. Bugg om jag får välja. Troligtvis tar vi
nog fram "TP"(travel pursuit) och spelar en omgång.
- Så kvällen blir inte så tråkig ändå... Fast jag hade önskat mig lite mer folk.
Tur att jag har min Robin (kärlek)

Inga kommentarer: