måndag 12 november 2012

Vårat kök- plus mardrömmen



Är ledig idag. Har inte bakat något idag, vilket jag hade tänkt från början.
Ha haft någon form av migränliknande huvudvärk till och från. Inte så att jag
har blivit liggandes, men att jag har haft en punkt i huvudet där det har gjort lite extra
ont. Hade likadant i fredags. Men den jag har idag har nog mkt med att göra
natten till söndagen.

Kunde inte sova i lördags. Fina pep hela tiden och jag var väl lite uppe i varv efter
filmkvällen med Elin och Pontus. Om jag sov något vet jag inte. Kollade på
klockan första gången sen jag gick och la mig (22.00), efter tolvtiden. Då hade jag
vaknat från en mardröm, jobbreleterad sådan. Helmysko sådan för att jag upplevde
inte att jag sov eller hade vaknat. Den var så verklig så att den satta bilder i huvudet
på mig. Jag kommer till nya ladugården och hittar några kor skadade en del levde
fortfarande men att deras juver var krossade, och en del hade krosskador på övriga delar
av kroppen. Det låg köttbitar här och där, och krossade benbitar. Det var så verkligt!

Jobbigaste med den bilden var dom som var totalt krossade som fortfarande levde.
Få se den enda kossa vi har i ladugården som har ett riktigt horn, och hennes enda
horn är alldeles rött och har köttremsor hängandes från det. Nästa sekund är det borta.
Vi skulle avliva dom kom jag ihåg och då vaknade jag typ. Kollade klockan och då hade
den blivit 2.00 (i verkligheten). Värst var bara att bilden ändras till en annat scenario.
Då är det en eller två människor som håller på och skjuter ihjäl våra kossor
(bara dom på norra sidan och i grupp 2)
Dom skjuter hejvilt, och det ser jag från loftet i ladugården. Minns
att jag sitter och funderar hur jag ska skada dessa skyttar. Skjuta dom i benet,
eller i handen så att dom tappar sina studsare?

Någon gång efter det somnade jag
tillslut. Vaknar sen av att Elin ringer. Jag tänker hon ringer väl för att säga att hon
har försovit sig. Nä då säger hon att jag har försovit mig. Fort som attan hoppar jag
ur sängen. Ser att klockan är 4.30. Min klocka skulle ha ringt 3.30, men antagligen hade jag
stängt av den i sömnen, för jag minns inget. Alarmet är jag 100 % säker på att jag hade
satt igång.

Hatar jobbreleterade mardrömmar. Får alltid dom när jag jobbar helg, och när Robin inte
sover hos mig. Berättade min mardröm för en buggkamrat. Han sa att dramatiska
drömmar ofta betyder att man håller på att avsluta ett viktigt kapitel i ens liv.
Som att flytta eller att byta jobb osv. Och att den dramatiska drömmen är ett tecken
på att man nu har gått vidare... typ.

- Men fy vad jobbig den drömmen var! Jag trodde allvarligt på att allt detta hände.

Inga kommentarer: