måndag 19 november 2012

Utvärdering av Steg 3

Dåligt uppdaterat här, har det varit.
Haft fullt upp med annat, och har  helt enkelt inte orkat starta upp datorn riktigt.

Igår var jag på sista kurstillfället på buggen. Det helt jäkla kalas!
Märker av att jag känner större självförtroende nu i min dans, och jag känner att
jag kan, och vågar lite mer. I en snabb låt igår, när vi dansade. Så lyckades jag hålla
takten klockrent och i tre snurrar på raken. Det lyckades jag med fast att han som
förde mig, inte riktigt var lika snabb i benen som jag. Den ena hjälpledaren av kursen
såg det (han tittade faktiskt väldigt mkt på mig igår). Han kom fram till mig och var
jättepositiv och lite impad. Han tyckte att jag var jätteduktig. Happyface :D

Senare märker jag när jag dansar till en lugnare låt, att ena huvudledaren tittade
noga på mina steg osv. Jag tänkte "Måtte jag inte gör något fel nu". Normala fall
skulle jag bli jättenervös när en huvudledare kollar på mig och min danspartner
(just då), men nä. Jag bara tog det lugnt och dansade på som vanligt.
När dansen sen är slut. Ja då stannar huvudledaren upp mig när jag ska gå tillbaka
till min plats. - Jättesnyggt fotarbete, du har verkligen utvecklats mycket på senaste
tiden. Det kunde hon absolut se. Hon sa kanske inte riktigt så... hon sa lite mer än det,
men jag minns inte allt. Jag var helt enkelt så... överlycklig! Så jag hörde inte allt.

Så resultat av kursen (enligt mig).
Jag kan hålla takten, jag hör takten i dom flesta låtar. Vågar röra lite mer på
överkroppen. Har lärt mig karaktärer i låtar.

Vad jag ska bli bättre på (enligt mig):
Lite mer motstånd i armarna. Ta ut rörelser lite mer.

Inga kommentarer: