fredag 7 september 2012

"På-hugget-dag"

Idag har jag hunnit med alldeles för många saker.
Vart en såndära "på-hugget-dag".

Jag vaknade hemma hos Robin i hans varma famn. Han stiger upp
och åker till jobbet. Klockan är 7.30 ungefär. Jag ligger kvar i 15 minuter.
Går upp och börja böka med flyttlådor och att packa ner. Inser att jag måste
äta frukost. Där efter börjar jag packa och fixa ännu mer. Städar upp efter
alla äckliga råttor, (som nu mera verkar på i Robins dubbelsäng när han inte är
hemma, och uppe i diskstället. Förut var det bara spisen man kunde se dom
lämna ett avtryck på. Nu verkar det som om dom har utökat sitt revir.)

Sen bestämmer jag mig för att panta några påsar med flaskor från Robins
4 års förbrukning av läsk, och kolsyrat vatten. Så jag tog dessa påsar och
stack hem mot ön. Stannade på k-stan och pantade. 103 st enkronorsflaskor,
och 20 stycken tvåkronorsflaskor. Gick faktiskt snabbare än vad jag trodde.
Sen gick jag och tog hans pengar för pantningen. Shoppade lite presenter
(med mina pengar). Köpte även två pocketböcker av Nora roberts på
kommission. 58 kr totalt. Så vad jag ska läsa i vinter är avklarad nu.

När jag kommer hem sen hinner man göra ännu mer. Följa med in till stan
för att se ut en mobil åt mamma. Åka tillbaka till stan efter en runda hemma,
då pappa glömde plånboken. Köpa mobilen åt mamma, handla lite mat till
kvällen. Sen jogga en runda med Malin och därefter laga mat till hela familjen.
Nu ska jag gå och lägga mig. Är helt slut^^ Sov sött.

Inga kommentarer: