söndag 3 juni 2012

Diss

Jag hatar sladdar/kablar och alla dessa olika portar och anslutningskablar.
-Hatar det!
För nu när jag hade lite tid, hade jag tänkt ladda upp det jag filmade av skörden
i veckan, in i mitt video-redigeringsprogram på datorn. Nej då upptäckte jag att den
kabeln är borta. Har letat över allt!
Det är ju också en speciallkabel som inte har USB, utan Fireweir (stavas?).
- Hatar bara det ännu mer.
Så vad står på min lista idag när Robin kommer och hämtar mig efter tävlingen...
MediaMarkt för att kolla om dom har någon lösning på att åt mig. Har dom inte det.
Ja då får jag lov att tänka om. Köpa en nya videokamera, eller uppgradera min
Systemkamera till en med filmfunktion.

Vilka jävligheter media/fotovärlden ställer till med. Varför kan det inte vara samma
uttag och kablar till allt? Då hade man bara behövt ha koll på en anslutningskabel.
Både Robin och jag har androidmobiler. Han Montola, jag Sony ericsson. Men vi
kan använda varandras kablar, för att dom passar båda telefonerna. Varför skulle
det vara så svårt att komma på något sådan för flera år sen. Min videokamera är
i alla fall 5-6 år nu. Hur lätt är det att hitta någon "reservdel" till den nu?
Inget värde kan den heller ha om jag säljer den, just för att den kabeln inte finns med
i paketet. Ordning och reda har man tyvärr sällan på sina kablar. Detta dissar jag.

Inga kommentarer: