söndag 6 maj 2012

SLITEN!

Är grymt sliten efter gårdagen.
Först hade man kommit hem på fredagen med "Jetlag", eller vad man säger.
Sen väntar det jobb lördag och söndag. Men för min del bara lördagmorgon
och söndagkväll. För där emellan har jag varit på 40 års kalas nere i Skåne.

Så, så här såg hela min lördag ut igår. Morgonpass (första mjölkningspasset
på över en vecka. Har vart i cypern). När det är avklarat planerar jag att sova
en timme, men bestämde mig för att i stället lägga ut nya foton i fotobloggen.
Sen hade jag också bestämt mig för att springa en runda. Så efter en timme framför
datorn, tar jag på mig "springskorna". Kommer hem en halvtimme senare (Kl 11.00).
Lite tröttare men måste hinna med att ge kalvarna mjölk, biopect och vatten.
Sen måste jag hinna dra till lanthandeln för att köpa present, hämta ut mitt objektiv
på posten, köpa en blomma, duscha och köra en timme till Robin för att sen kunna
dra iväg klockan 15.00. Fullspäckat. Planerade att sova i bilen på vägen ner till
Skåne, men kunde inte det för att magen började protestera efter att jag hade ätit
en baconmacka från en preemmack.

PÅ festen hade man ont i magen hela tiden, men kunde ändå inte låta bli att äta
alldeles för mkt av det goda. Springande på toa, ojande för att man har ont i magen
osv. Sen säng sent klockan 1.00. Varit vaken i ett helt dygn nästan. Sov max
5 timmar, och sen vaknade jag i morse. Fick huvudvärk, och magont igen och nu
efter ett kvällspass.... är jag död, nästan.

Ändå sitter jag här och bloggar fast att jag vet att ingen bryr sig egentligen
över det. Hade man vart funtad, hade man uppsökt sängen för två timmar sedan.
Ögonlocken hänger halvvägs ner till tårna och ändå envisas jag med att skriva.
En sak är säkert i alla fall, ingen ny bild på fotobloggen idag, för nu går jag och
lägger mig. God natt.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Jag var skitglad att du hade bloggat i söndags kväll :D då satt jag och hade dötråkigt och redan hade läst alla bloggar ungefär fjorton gånger...

Fast min telefon tyckte inte att jag skulle få tala om det då så det gör jag nu istället.

TACK!

Theka sa...

Haha det var så lite så^^ hehe