torsdag 19 april 2012

Just nu....


Ibland känns det som ens vänner hellre läser ens blogg, än att verkligen ta kontakt
med en. Ja, det är ju enklast så klart. Aja, kanske därför jag har varit lite anonym med
vad jag göra i mitt liv den senaste tiden. När jag tänker efter så är jag nog tyvärr 
inte bättre själv. Det är så mkt som man vill, men inte hinner, orkar, eller alltid har lust
till. Dom senaste veckorna har det vart fullt upp här hemma. Hus letandet har lugnat ner
sig. Dock, ska pappa och jag åka för att kolla på ett på lördag. Robin är i "bäverland"
då, så pappa får hoppa in som den förståndige hjärnan i stället för han. Annars är det
förberedelser inför sommarens skördar. Plocka sten på åkrar, släppa ut djur, se till
att kalvarna blir bättre i magen osv.

Jag klagar inte, i och med att jag inte ha vart på datorn så mkt, så har jag fått tid till
att göra annat. Det där träningsschemat är undanröjd. Däremot försöker jag jogga
en runda varannandag. Det har jag lyckats med den här veckan än så länge.
Jag har till och med hållt ut och kämpat så att jag har lyckats jogga hela mina rundor
utan att stanna. Skjutbanerundan, och en annan mindre runda. Börjar med smårundor
för att motivera mig själv. Springa kan jag inte göra än, jag har nämligen någon form
av astma när jag överanstränger mig. Då får jag minska ner på takten. Det är inte roligt
att springa, precis som det inte är roligt att simma fram och tillbaka.
(Har inte simmat på mer än 2 månader nu, pga ringormen på mina lår dock.)
Ändå lyckas jag på något sätt få tiden att gå i mitt huvud. När jag springer har jag
Paxa med mig, och hon peppar en hela tiden. Det gör väl det hela lite mer roligt
antar jag.

Nä nu ska jag försöka hitta på något annat än att ösa er med en massa saker.
Bye bye^^

Inga kommentarer: