söndag 18 mars 2012

Tappat hoppet

Snart tar jag och köper mig ett hus, eller bygger ett.
Känns som jag står och trampar på samma fläck, för att jag inte kommer någonstans.
...Eller så tar jag och skaffar mig en lägenhet, och sen får Robin bestämma själv om
han vill flytta in eller inte. Pappa säger att det bara är att vänta och hålla koll så
kommer säkert något snart. Frågan är... Hur länge ska man vänta?
Har mejlat nu på 5 hus som har vart till uthyrning. Ingen har svarat. Ni kan förstå att
man blir lite less, och otålig. Får väl försöka med en ny annons i Barran, och ÖB.

Jag vet, "det sista som lämnar människan är hoppet". Jag är väl helt enkelt väldigt
otålig.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Usch det är så jobbigt att vänta på saker man längtar efter... Segt att ingen svarar?!
Och de där karlarna kan behöva sig en liten spark i baken för ibland är de sega som kola. Min pojke fungerar bäst när man är stenhård mot honom och gör sådant som "nu gör jag det här, häng på om du vill annars gör jag det ändå"

Lägenhet kanske kan duga under en kortare period av era liv i alla fall? Ni kanske knappt hinner flytta in innan ni hittat drömhuset. Ibland måste man bara sluta leta :)

Theka sa...

Du har så rätt Sanna.

Lägenhet är inget av intresse egentligen för oss, men något att börja med. Vi få som sagt se hur det hela slutar. Vilket jag hoppas slutar bra väldigt snart.

Min pojk funkar likadant som din, så vi får se helt enkelt.