onsdag 29 februari 2012

Ordning och reda var det ja....



I lördags såg det ut så här i mitt rum. Värsta kriget. Så är det när man är lat
och inte hänger in sina kläder alltid. Så är det när man har för mkt saker, och så är
det när man inte alltid orkar bädda sin säng. Bombnedslag.
Ändå lyckades min gangsterbror hitta en lucka i soffan, och Paxa hade
jag städat upp från golvet. För där låg hon bara och skräpade ;) hehe.

Lyssnar lite Dropkick Murphys, och tänker just nu.

Idag har vi bytt spengummin i mjölkgropen, avhornat kalvarna i båda igloona.
Sen var jag ute och gick med en liten kalv, som har problem att resa sig upp från
liggande ställning. Hon har legat för mkt nu tyckte jag. Vilket syntes för att hon hade
fått liggsår. Får hoppas hon rehabba sig ordentligt nu. Duktig är hon annars.
Hon följer efter en som ett napplamm. Springer man, springer hon. Går man i cirklar
jag då gör hon det också. Funderar på att gå en långpromenad med henne i morgon ;)
Hon är riktigt lydig. Kanske skulle prova clicker-träning på henne :D ?
Nä nu har jag sällskap av min gangsterbror här. Får väl dra på lite mer Murphys nu^^

Bye bye

Inga kommentarer: