onsdag 8 februari 2012

Camaro

Jag är en lustig prick, som har beslutångest.
En ny eller en gammal camaro?
Egentligen finns det bara två typer av Camaro jag vill ha. Det är en 60-talare
(helst 68) eller 2010-12 modellen. Väljer man en gammal
dricker den hemskt mkt bensin, men ingen skatt, och den håller sitt värde om man
sköter den ordentligt. Till och med kan öka i sitt värde. Sen är det också en bil man
måste mecka med, inte kan köra fort med, eller långt.

En ny är som sagt ny. Den dra mindre bränsle, startar garanterat. Inget meckande själv.
Kostar skatt och besiktning mm. Minskar i värde. Är en bil man kan åka fort med, och
långt. Ska man tänka praktiskt är en ny bättre. Ska man tänka investering, är en äldre
bättre. Jag måste forska mer i detta. Pappa har lovat att följa med mig och prova dom
båda alternativen. Även om jag känner mer kärlek till en äldre, som dessutom har mer
personlighet än en ny. ÅNGEST!

1 kommentar:

Lillfiis sa...

men tessan du åka både långt och fort med en gammal.
köp en gammal så får du en bil med själ i,
det har inte en ny.