söndag 15 januari 2012

Sandra


Helt galet underbar kväll igår. En massa dans och en massa vatten ner i strupen.
- Så som det ska vara alltså^^
Hittade killen jag dansade med på avslutningen av buggen i våras. Det var en mkt
trevlig överraskning. Mkt lättare att dansa med folk man har dansat med tidigare,
och hela dansandet blir så mkt mer avslappnat. Ja även om jag fortfarande kände mig
som ett förvirrat rådjur, vid en köttdisk i affären. Men vi tog en hel del sväng om på
golvet under kvällen ändå.

En vitlögn drog man också, bara för att lyckas avsluta en dans med ett fyllo.
Finns inget värre än folk som inte accepterar ett nej, eller som tror att dom kan dansa när
dom är fulla. Jag får panik. Fick dra till med en drastiskt lögn, fast ändå sann lögn.
(Hur nu en lögn kan vara sann?) Jag sa att jag var tvungen att dricka vatten för att
undervika en astmaanfall.
(och sanningen var att jag verkligen var tvungen att dricka vatten)
Inte ens då ville han släppa mig, och då blev jag förbannad.
Snabbt därifrån för att hämta vatten, sen gömde jag mig för honom ett bra tag efteråt.
Tog skydd bakom min nyfunna vän C när jag fick se fyllot. Jag överlevde kvällen.

Vad beträffande astman, jag ha ingen diagnoserad astma, men kan lätt får något
liknande det när jag blir överansträngd. Händer ibland att jag får tungt att andas.
Borde egentligen kolla upp det, då både min mamma och bror har det.
- Men jag gillar ju inte sura läkare! Det krävs att man har (som jag), blivit sparkad i
ansiktet av en kviga, och väldig blodig för att dom där läkarna ska ta en på allvar när
man ringer.

Inga kommentarer: