tisdag 17 januari 2012

Glad?

Jag har vart ganska efter i skalle och mående idag.
Har inte kunnat sova ordentligt på sista tiden. Vet i tusan vad det är för någon dröm
som ska spela mig ett spratt hela tiden. Minns ju den aldrig. Det är som om mitt
undermedvetna vill hålla mig vaken. När jag väl lyckades koppla av och stänga undan
alla tankar i morse, ja då ringde pappa. Farfar hade fått kraftig näsblod, så jag skulle ut
och hjälpa honom i ladugården. Allt går lysande, ja tills jag upptäcker efter att ha skrapat
ner lite skit att jag knappt kunde andas. Fortsatte så i två timmar innan det äntligen släppte.

En rolig sak är i alla fall att min lilla räddningsobjekt till kalv står på sitt ben nu.
- Ja det är sant! Snacka om jag blev överlycklig. Nu kanske han kan bli en stor och
ståtlig tjur trots allt. Efter typ 3-4 veckor släpandes med sitt ena framben i marken, har
vi tillslut lyckats få honom att stå på det, och kunna flytta den själv på rätt sätt.
- Hallelujah!

Annars idag har vi flyttat om korna i nya ladugården. Var en hel jobb kan jag säga.
Kor som skulle till grupp tre, andra till grupp 1 och dom sista till 2. Sen fylla ut dom
 tomma platserna i grupp 1 med några från grupp 2.  En hel del pyssel. Ett tag tappade
jag bort min hjärna i ett hav av siffror och nummer. Trodde tillslut att jag hade blandat
ihop allt. Det var jag som skrev dom långa listorna med vilka djur som skulle till vilken
grupp. Nu ska jag vila huvudet, för i morgon är det upp kl. 3.30 som gäller.

Inga kommentarer: