fredag 9 december 2011

I - landsproblem, med stort I


Vart och handlat julklappar nu. Så nu är endast två presenter kvar, och
dom skulle jag och Robin köpa tillsammans.

Var inne på Cassel (eller vad det heter). Jag grät nästan av lycka, och sorg.
Fanns hur många snygga koftor som helst, dessutom  på rea. Hade jag inte haft
så trångt i garderoben (vilket påminner mig om att jag borde rensa ut lite), och
för stora utgifter den här månaden, så hade jag köpt mig minst två koftor.
Det har liksom varit pengar till julklappar, bilverkstan, bilförsäkring (snart) och
ännu mer julklappar, den här månaden. Lyckades hitta en snygg klänning för 150 kr
på rean i alla fall. Har aldrig haft så svårt när det gäller klänningar, men idag var det
tufft.

Hittade två snygga klänningar som passade mig kanon.
En lite mer figursittande, svart klänning som jag faktiskt inte såg allt för tjock i.
Sen en svart spetsklänning, som satt lite lösare längs kroppen.
Jag stod där i evigheter och provade till och från. För och nackdelar osv.
Tillslut insåg jag att spetsklänningen skulle troligtvis bli mer använd.
- Men koftorna kan jag inte släppa. Hade lätt hittat två jättesnygga koftor
för 200 kr... tillsammans. Det är att fynda. Sen är jag en människa som fyndar
hellre än köper för fullpris. Borde kanske ha passat på.

Lägger upp en bloppis sen... där allt går för 20 kr. Behöver verkligen
rensa min garderob. För jag är inte längre en "Collagetröja - människa", jag är en
"kofta- människa".

Inga kommentarer: