onsdag 30 november 2011

Nykomling

En nykomling bland mina "projektkalvar". Funki, som är lite snorig.
Det var ju varmare i mammas mage.
Om några dagar är mina två projektkalvar 2 månader.
Här är Lilla My ^^ Hon är en helt underbar kalv.
Åsa är snart 2 månader också. Här äter hon som en toka. Är inte lika pigg som Lilla My.
Åsa har nämligen haft det lite jobbigt med diarré ett tag.
Idag har det vart stora-sura-dagen. Jag tror jag vaknade på rätt sida, även om jag
vaknade alldeles för tidigt idag och kunde inte sluta klia i håret.
Klockan var väl 2.40 på morgonen då. Tillslut fick jag spelet på att, och gick för att
kamma håret med luskammen. Inga löss hittade jag i alla fall. Tur det!
Behöver nog antagligen bara duscha av mitt skitiga hår från halmdamm, och annat
skit. Kände mig pigg och lyckades inte somna om innan morgonpasset.

Under morgonpasset så hade jag svårt att andas, och kände mig allmänt svag.
Blev därför sur och kom på en massa onda tankar om en viss människa (förutom
Robin) som tydligen inte gillar min Paxa... och folk som inte gillar mina djur,
tycker jag mindre om. Robin har i alla fall en relativt bra anledning.
- Han känner ju ändå Paxa. Det gör inte den andra människan.

I alla fall fortsätter mitt tjurande fram till att jag ska ge dagens nyfödda kalvar
mjölk. Den ena var så tjurskallig och skulle inte suga på nappen, utan bita på
mina fingrar. Samtidigt hölls det en "föreläsning" som jag ville vara med på,
inne i nya ladugården. Vilket jag totalt missade. Blev jag sur för det också.
Idag har det alltså vart alla-mot-mig-dagen helt enkelt. Inget kul alls

Nu har jag lugnat ner mig i alla fall. Tog ut all min aggressiva energi på att tvätta och
dammsuga mitt blåbär till bil. Som dessutom blev supersnygg^^
Nu ska jag gå och duscha skallen. Jag lovar, det behövs! Bye bye

Inga kommentarer: