måndag 28 november 2011

Jag skäms så enormt!

Trött vove på jobbet
Hallå hallå!
Jäklar vilket oväder det var igår kväll. Som tur hände det inget i närheten
hemma hos Robin. Var lite orolig där ett tag. Robin och jag blev utan el någon
gång innan nio på kvällen. Slutade med att vi tände några ljus och spelade
familje geni.

Idag när jag är på väg hem och har fyra km kvar. Får jag syn på en massa skräp
som låg i korsningen vid macken. Ser något som jag tror då är en gräsklippare,
som är lite trasig. Bredvid den står en man och se allmänt upprörd ut.
Jag försöker undervika sakerna på vägen och svänger av i korsningen åt mitt håll.
Då får jag syn på det riktigt obehagliga. En äldre man ligger i framstupasidoläge,
längs med vägen. Det kommer fler bilar, så att stanna fanns i tankarna bara i några
sekunder. Händelsen ägde ju rum på andra sidan. Nu efteråt skäms jag... Jag skulle
ju ha stannat. (Inte för att jag tror att jag är den rätta människan, eftersom jag är
väldigt blödig och hade troligt vis legat i sängen i chock resten av dagen).
Men för att det är så man vill att folk ska göra när något händer en själv.

Det var tydligen en olycka, läste jag på aftonbladet. En kvinnlig bilförare
som av någon anledning (som är oklart) kört på en man i sin permobil,
och sen kört in i en skylt. Mannen avled tyvärr av sina skador på sjukhuset.
Kvinnan vårdas på sjukhus för chock. Jag tror att anledningen var solen.
Det var en jäkla jobbig sol idag på morgonen. Man såg knappt något.
Det är tyvärr då olyckor har större risk att ske. Fan, det är så hemskt.
Ingen vill ju köra på en människa med mening.

Orkar inte tänka mer på det här. Ska begrava mig i min bok nu, och
hoppas på att jag nästan gång handlar på ett annat sätt. Jag hoppas dock att det aldrig
mer ska inträffa. En önskan som jag vet är omöjlig att få, men hoppas kan
man alltid.

R:I:P Mannen i gula jackan
Fan vad hemsk jag känner mig. Jag hade inte kunnat rädda dig om jag så hade
stannat, men jag hade inte haft samma dåliga samvete efteråt. Aldrig mer att jag ska
handla så som jag gjorde. Jag lovar dig det. Nästa gång ska jag se till att hjälpa
den drabbade, i den mån jag kan. Och det ska jag göra för dig. 

Inga kommentarer: