måndag 12 september 2011

Tema: Lustigheter



Roligt

Så nu har man haft en lugn helg, och en lugn måndag.
Blev grymt, lyckligt överraskad igår em. Heddan ringde mig.
Som alltid när man pratar med henne, ska allt man vill säga
ut på en och samma gång. Vi nästan snackade i munnen på
varandra ^^ . Robin har nog sällan hört mig snacka så där, ni vet
lite fnittrigt och ivrigt. En nyttig upplevelse för honom ;)

Nu på fm fick jag vänta tills vägarna var någolunda torra, innan jag
åkte hem från Robin. För att mina vindrutetorkare hade haft damp
hela veckan tidigare. Men när jag sen skulle dra iväg, ja då funkade
dom klockrent! Detta trots pappa tog bort säkringen till dom i fredags.
- Weird!

Mindre roligt

På vägen hem fick jag skuldkänslor. Jag upptäckte alldeles för sent
att det var en groda/padda i  min väg, där jag kommer med bilen
i lagliga 80 Km/h. Jag trodde först att det var ett löv.
Vägen var blöt, och som sagt jag upptäckte den alldeles för sent.
Jag väjade inte pga säkerhets skäl. Jag hörde hur det nästan sa
* Skwash* när jag körde på den stackaren. Jag kände mig som en
brottsling, och bad i tysthet om grodans förlåtelse :(

Inga kommentarer: