måndag 21 januari 2019

Pyssel fredag och måndag

I fredags började jag sy på min första hare, och blev faktiskt rätt nöjd med den.
Även om det var lite småfel. Var helt slut i huvudet efter det passet.

Idag på min lediga måndag har jag ännu en gång satt mig vid symaskinen och sytt en hare.
Denna gången en hare till min ena kollegas dotter. Przemek brukar i stort sätt alltid komma med
en liten gåva efter att han har varit hemma, och det gjorde han även i lördags när vi jobbade.
Så nu kände jag att det var dags för mig att göra något tillbaka.
Dottern fyller även år snart, vilket var lämpligt.
Denna hare blev den här gången mycket bättre på alla plan. Det är bara den sista sömmen
när man färdigställer hela haren som är svår att få till snyggt.
Det får jag försöka komma på en lösning på.

Nu när jag har gjort enligt min plan för denna måndag, ska jag nog ta mig något att äta.
Sen blir det nog lite Once upon a time på plattan. Är nu en bit in på säsong 5,
och jag tycker att allt börjar bli mer och mer invecklat. Dessutom lite mörkare och
mörkare. Idag ska vi rädda Killian om jag förstod det rätt på förra avsnittet.

Ha det bäst!


Har man ingen bra arbetsyta får man ta sig ner på golvet.

Tråkigast av allt när det kommer till att sy, det är att klippa ut alla tygbitar.

Förberedelser

Lilla vovsigen ska så klart styra pedalerna 

fredagens projekt nästan färdigställd

dagens projekt färdigställd, hoppas Nikola blir glad




Inga kommentarer: