lördag 20 augusti 2016

Vid Långe Erik

Nu äntligen kommer det lite fler bilder ifrån måndagens utflykt upp till "norra".

Veckan har varit hektisk, och igår var jag så trött innan och under kvällspasset att jag flertal 
gånger var nära att bryta ihop. Eftersom jag vet att mjölkningen bara blir jobbigare om man
låter sig känna efter, så lät jag bli att försöka tänka på hur trött jag var.
Det var lite mycket i torsdags och igår. Jobbade båda dagarna 10 timmar. Vilket i sig kanske
inte låter så mycket. Men lägger man till all den stress fysisk och psykisk så är 10 timmar mycket.
Mycket energi gick till att hitta och ta hem djur. Vilket inte alltid är så enkelt. 

I helgen hjälper jag drängen lite med att ge kalvar mat, blanda foder och seminera.
Vilket för en stund sen resulterade i en blå lilltå. Skulle flytta på Sonja i mina foppatofflor
men hon ställde sig tungt på min lilltå i stället. Svår att få där ifrån var hon också. 
En anledning till att man ska orka ta på sig arbetsskor. Även om man "bara" ska blanda foder.
Väntar nu på att min käre fästman ska komma hem från jakterna.
Vi har knappt setts i veckan då han har jobbat kvällspass och jag haft tidiga morgnar.
Vi ska väl på en liten dejt senare och äta kinamat. 

Idag längtar jag osunt mycket efter att få läsa sagor, högt.
Jag som är värdelös på att läsa högt.

Nu ska jag nog lägga mig i sängen en stund. Hade lite svårt att sova i natt och jag känner
att hjärnan behöver lägga sig i standby. 

Hoppas ni alla får en jättetrevlig helg! Kram






1 kommentar:

Fotograf Sanna Hallberg sa...

Ha högläsning för hundarna! Så får du göra det du längtar efter och träna lite inför någon/några som lyssnar men inte bryr sig! 😃