lördag 25 april 2015

Dålig stil av mig


Så mycket och så lite tid.... men nu är jag här en liten stund i alla fall.

Idag har syster och jag spelat volleybollturnering halva dagen. Vi spelade på bra allihopa,
men vi hade oturen att förlora alla matcher i alla fall. Klart, dom andra motståndarna har
spelat något längre än oss och hade starkare samarbete. Något vi får arbeta mer på, men jag är
ändå stolt över hur vi jobbade. Alla var trötta på slutet och då var det lite jobbigare
att jobba ifatt.

Vi är i alla fall en erfarenhet rikare nu och mer sammansvetsade.

Nu ska jag kolla till hur det går med maten. Ta det lugnt resten av kvällen och kolla på NCIS.
I morgon ska sambon och jag hälsa på våra kära vänner och deras tillskott. Ska bli så kul
att få se det lilla charmtrollet. Vill man inte ha ett eget för tillfället så får man njuta av andras
lycka.

Jag kommer nog aldrig känna mig redo för ett heller. Jag har alldeles för många materiella
drömmar än så länge, och för lite tid. Jag kan inte vara mammaledig. Jag kan ju knappt ha semester.
Det är inte för att jag inte får, utan för att jag inte helt och hållet vill vara ledig.
Livets problem. jag har fått höra att medelåldern för dom som skaffar sitt första barn har höjts.
Så jag behöver inte stressa. Inte andra heller. Njut och ta saker som det kommer och satsa
hårt på att styra upp livet innan magen börjar växa. Det en filosofi jag tänker följa.

Inga kommentarer: